Blotevoetenpad

Wij hebben ons geweldig geamuseerd, dankzij het mooie weer hebben wij een fantastische wandeling gemaakt van 2 km, maar die wij volgens de regels bewandeld hebben.

1.       loop langzaam, de voeten langzaam neerzetten, afrollen en hoog genoeg opheffen
2.       uw lichaamsgewicht langzaam van de ene voet naar de andere overbrengen
3.       de ogen steeds op het pad gericht houden, blijf regelmatig staan om te genieten van de omgeving en de natuur

Vermits wij deze drie gouden regels gevolgd hebben, duurde onze wandeling 2u15 minuten, dus een echte ervaringswandeling, waarvoor we de nodige tijd genomen hebben.
Wij hebben deze gezonde activiteit afgesloten met een lekker gezond hapje en een drankje in "Het Dorp" in Zutendaal.

Nog nooit op blote voeten in de natuur gelopen?

Geef dan je voeten de vrijheid en kom in Zutendaal proeven van het eerste blotevoetenpad van Vlaanderen.Voel met je zintuigen en je voeten de bijzondere prikkels van hout, stenen, boomsnippers, gras, leem en water op een gecontroleerd parcours dat enkel toegankelijk is op blote voeten. Voel koud en warm, vochtig en droog, aangenaam, opwekkend en prikkelend op een route van bijna 2 km in de Lieteberg

Blootsvoets gaan is gezond
Het lopen op blote voeten heeft, medisch gezien, een belangrijke positieve werking.

·        Regelmatig blootsvoets lopen op verschillende ondergronden stimuleert het hart en de bloedsomloop, en regelt de bloeddruk.

·        Pootjebaden en gymnastiek bevorderen tevens het vaatstelsel, vooral van de onderste ledematen.

·        Het unieke beleven van de natuur en het echte contact met de aarde werken ontspannend en opwekkend op geest en psyche.

Blotevoetenpad