Harry Hamburger

In de maand juli 2006 dook plots een vreemde Hamburgerman op in het straatbeeld.  In Genebos aan het fietspad, in Genendijk aan de ovonde, in Gerhoeven, in Gerhees, op de Heppensesteenweg en in de draai van Wasseven.

'Harry wenst iedereen een prettige vakantie' was de boodschap.  Je kon Harry ook e-mailen op harryham-AT-emailme.nu Blijkbaar waren er mensen die dit niet konden onthouden, want het mailadres werd er afgescheurd op de Heppensesteenweg.

Harry ging nochtans vlot over de tongen van de Hammenaars, of moeten we 'Hamburgers' zeggen.  Bij de bakker en de slager vroeg men zich af welke nieuwe Hamburgertent er in Ham zou komen.

Eind augustus kwam Harry met een nieuwe boodschap: 'Harry wenst iedereen een goed begin van een nieuw schooljaar'.  Deze keer richtte hij zich tot de jeugd en de leerkrachten en al de ouders uiteraard.  Maar nog steeds geen iedee wie Harry dan wel is.

Collega Sascha Luyckx van sp.a koos Harry zelfs als een topic in zijn eigen blog.  Waarvoor onze oprechte dank. Iedereen bleef gissen.  Toch waren er al enkelen die in de goede richting begonnen te denken.

Begin september maakte Harry reclame voor het grootste evenement van Ham: de Openstraatdag.  'Harry zal aanwezig zijn op de Openstraatdag!  U toch ook?'  Sommigen hoopten dat er een hamburger over de straat zou lopen die zich kenbaar zou maken.  Of misschien is dan de opening van die Hamburgertent??

Mis, Harry was in vermomming op de Openstraatdag.  Doch, eind september lichtte Harry een puntje van de sluier: 'Harry eist een collectieve verzekering voor alle Hamse vrijwilligers'.  Een politieke boodschap, waar de Harry-fans achterstaan.

2 oktober, de maandag voor de verkiezingen, ontmaskert Harry zichzelf: 'Harry steunt Jong-CD&V!  U toch ook?'

Patrick, Debbie, Natalie, Kris en Isabel rekenen ook op uw stem voor de jeugd.

Harry Hamburger