Donderdagavond vond een gezellige kookworkshop Spaanse tapas maken plaats in de Zille in Ham. Jong CD&V Ham organiseerde de workshop. Onder begeleiding van Chef Todos toverden een 15-tal keukenprinsen en -prinsessen de lekkerste tapas op tafel.

Donderdagavond vulden overheerlijke zuiderse geuren de keuken van gemeenschapshuis de Zille in Ham. De enthousiaste delegatie van Jong CD&V Ham organiseerde voor de eerste keer een kookworkshop “Spaanse tapas”. En het was meteen een succes: in een mum van tijd was de workshop “Hamse Smaakmakers” volzet. Een 15-tal deelnemers kon genieten van tapas en zelf tapas leren koken onder begeleiding van de plaatselijke Chef Todos.

Chef Todos, beter bekend als Steven Maes uit Ham serveerde de deelnemers patatas bravas, pintxo met tapenade en verse avocado, pittige gehaktballetjes, tortilla, gebakken sardientjes en costillas (ribbetjes) vergezeld van lekkere drankjes.

Met deze workshop geeft Jong CD&V Ham de aftrap van een reeks kookworkshops “Hamse Smaakmakers”. De volgende gaan door op 14 februari, 28 maart en in juni 2019. Voorzitster Lore Foets en jongelingen Diana Grasso, Hanne Van Hout en Niels Deelkens (zie foto) organiseren deze workshops met veel enthousiasme en zullen in de toekomst nog andere activiteiten op de kaart zetten in Ham.

Foto: Diana Grasso, Kelly Geens en Steven Maes (Chef Todos), Hanne Van Hout, Lore Foets , Niels Deelkens (van rechts naar links).