Op 1 januari 2020 wordt huidig CD&V-afdelingsvoorzitter Marc Heselmans (55) burgemeester van Ham. Na een succesvolle en vruchtbare carrière van 19 jaar neemt Dirk De Vis afscheid als burgemeester. Als burgemeester heeft Dirk Ham getransformeerd tot een bloeiende en levendige gemeente. Marc zal in het komende jaar mee lopen met Dirk, zodat de continuïteit van goed bestuur gegarandeerd wordt.

Marc is teamleider bij Agfa en basketbalcoach KBBC Miners Beringen. Als ploegspeler en geboren leider, is hij de ideale persoon om onze gemeente te besturen.

De opvolging door Marc kadert in een groter geheel van vernieuwing en verjonging bij CD&V Ham. De afgelopen jaren deden verschillende van onze mandatarissen ervaring op in de gemeenteraad en de OCMW-raad. Ze zijn daarom klaar om de stap te maken naar een schepenambt. Huidig schepen Patrick Bosmans (40) zal in 2019 starten als schepen van Vrije Tijd. Marc Heselmans wordt schepen van Openbare Werken. In 2020 zal Hilde Aegten (45) Marc vervangen als schepen en in 2022 zal ook Debbie De Bruyn (38) een schepenmandaat opnemen. Willy Bosmans en Jos Ooms nemen afscheid als schepen om de kans te geven aan de jongere generatie. CD&V Ham wil  Jos en Willy bedanken voor hun lange politieke carrières. Beiden waren 18 jaar schepen en hebben met visie en hard werk Ham mee gemaakt tot de gemeente die het nu is .

Met deze opvolging zorgt CD&V vanaf 2022 tevens voor een volledige gendergelijkheid in het Hamse schepencollege.  Het zal vanaf dan bestaan uit 3 vrouwen en 3 mannen.

Dirk: “Ik heb mijn job al 18 jaar met hart en ziel uitgeoefend en zal ook in het komende jaar me nog ten volle inzetten. Zo krijgt Marc de kans om de kneepjes van het vak te leren én zorgen we ervoor dat de overgang vlot verloopt”

Marc: “De schoenen van Dirk vullen zal niet gemakkelijk zijn. Hij heeft erg veel verwezenlijkt als burgemeester en daar zijn wij hem erg dankbaar voor. Toch kijk ik er naar uit om samen met de hele CD&V-ploeg de toekomst van Ham vorm te geven”