Vanaf 20 november duiken in Vlaanderen plots 150 crime-scenes op in het straatbeeld, voorzien van schoenen.  Ze visualiseren op pakkende wijze de 150 slachtoffers van potentieel dodelijk partnergeweld.  In 2018 werden 150 gevallen van dodelijk partnergeweld gerapporteerd, 3 per week! Toch een cijfer om bij stil te staan.

Ook in Ham werd actie in de kijker gezet.  Hier deelt Vrouw & Maatschappij Ham al jaren in november witte lintjes aan de supermarkten uit, wat in de huidige maatregelen niet mogelijk is.  Voorzitster V&M Ham Diana Grasso overhandigde samen met voorzitter CD&V Ham Jos Ooms de eisenbundel aan burgemeester Heselmans Marc.  Deze gaf aan het te gaan bespreken met het lokale politiekorps.

Vrouw & Maatschappij nodigt de toeschouwer uit om even stil te staan bij dat hoge cijfer en om zich bewust te worden van het feit dat we allemaal – autoriteiten én burgers - kunnen helpen om dat cijfer naar beneden te krijgen.

Meer info: http://www.vrouwenmaatschappij.be/Wittelintjesactie-2020

Bekijk alle foto's van de actie in Ham hier: https://ham.cdenv.be/in-beeld/witte-lintjesactie-2020/