Op zondag 22 september organiseert het gemeentebestuur haar jaarlijkse ‘Open Straatdag’. Dit jaar vindt het evenement plaats in het centrum van Kwaadmechelen. Straatanimatie, drank- en eetstandjes, muziek, een jeugd- sport- mobiliteit- en werelddorp blijven op post!
Omleiding en verkeersvrije straten
De Dorpsstraat (van de Poststraat tot aan de Diktestraat), Lambertusstraat, Speelstraat (tot aan de Lambertusstraat), Gerhoevenstraat (tot aan de Lindestraat), Lindestraat en de Heerbaanstraat (tot aan de Stipstraat) worden van 8.00 tot 22.00 uur afgesloten voor alle verkeer. Wie de auto toch nodig heeft, parkeert deze voor zondag 8.00 uur buiten het traject.

De omleiding loopt die dag als volgt:

Richting Tessenderlo: via Nieuwstraat – Broekstraat - Zwartenhoekstraat
Richting Heppen en Beringen: via Zandstraat – Spoorwegstraat – Fazantenweg - Nijverheidsweg
De Lijn
Naar aanleiding van de Open Straatdag volgen de bussen van de Lijn dezelfde omleiding als het gewone verkeer. Dit heeft een invloed op lijn 302. De haltes langs het traject zullen niet bediend worden.

Fietsen wordt beloond!
Open Straatdag blijft natuurlijk een feest in het kader van Autoloze Zondag. We streven er dan ook naar om zoveel mogelijk bezoekers zonder auto naar het evenement te lokken. We voorzien een grote bewaakte fietsenstalling voor jeugdhuis De Stip.

En wat meer is: Fietsen wordt beloond! Iedereen die met de fiets naar Open Straatdag komt, maakt kans op een mooie prijs.